Nohutlu Balkabağı Çorbası

 


Normalde benim bildiğim bütün balkabaklı çorbalarda krema  olur. Annem, kardeşimin yanında kaldığı sürede bol bol balkabağı çorbası yapmışlar. Mevsimi de gelince biz de balkabağı çorbası deneyelim dedik. Kardeşimden tarifi istediğimde süt ve krema kullanmadığı için şaşırdım, sadece  soğan, sarımsak, balkabağı ve baharatlarla yapmış çorbayı. Unutuyordum nohut da kullanmış çorbaya. Kullandığı  balkabağı da bizim bildiğimiz büyük balkabaklarından değil daha küçük balkabağı, internetten baktığımda butternut squash cinsi olduğunu gördüm, ben de fotoğrafını paylaşırım. Balkabağı çorbası, normalde baya tatlı oluyor bu tarifte pulbiber de kullandığımız için tatlı acı bir çorba oldu. Tarifi paylaşayım bakalım siz de bu çorbayı beğenecek misiniz. 

Malzemeler
1 adet orta boy balkabağı (büyük balkabağında 3-4 dilimi denk gelir diye düşünüyorum)
1 tatlı kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 adet orta boy soğan
1-2 adet sarımsak
1,5 su bardağı haşlanmış nohut
1 tatlı kaşığı tuz ( tuzsuz yiyorsanız azaltabilirsiniz)
1/2 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı nane
Su

Öncelikle haşlanmış notunuz yoksa bir gün önce nohutu ıslatıp çorbaya başlamadan önce haşlayın.
Soğanı, sarımsağı ve balkabağını doğrayın. Çorbaya eklemek için suyu kaynatın.
Tencereye bir tatlı kaşığı tereyağ ekleyin, üzerine zeytinyağ dökün. Tereyağ eriyince soğan ve sarımsağı hafifçe kavurun. Daha sonra balkabağını ekleyin bir dakika kadar da balkabağını kavurun. 
Üzerine 3 kupa (1,1 lt kadar) kaynamış su döküp balkabakları yumuşayana kadar haşlayın. Balkabakları haşlandıktan sonra  blenderdan geçirin. 
Nohut, tuz ve baharatları da ekleyerek 10 dakika kadar daha kaynatın. 
Çorbanız hazır afiyet olsun. 
 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi