Köri Soslu Tavuk

 Köri soslu tavuk diyince aklıma hep arkadaşım Ezgi, Deniz ve kuzenimle gittiğimiz bir kafe geliyor. Ezgi, köri soslu tavuk denemeye karar verdi. Ancak sos su gibi olunca ne sosu olduğuna bir türlü karar verememiştik :) Benim de o yemekten sonra aklımda kalan köri soslu tavuğun oldukça zor yapıldığıydı. Haliyle aradan kaç yıl geçti ve ancak deneyebildim :) Ama tahmin ettiğim kadar zor değilmiş, siz de denemek isterseniz hem hazır sosla hem de baharatıyla yaptığım tarif aşağıda ;)


Malzemeler
2 parça tavuk göğsü
1 çay bardağı süt
3 tatlı kaşığı köri sos
Karabiber
Tuz
Yağ

Tavuk parçalarını küp küp doğrayın ve kavurun. Bir kaseye sütü boşaltın ve köri sosunu içinde ezin. Tavuklar piştikten sonra kasedeki sosu dökün ve biraz karabiber-tuz ekleyin. Sos kıvamına gelinceye kadar pişirin. Başta biraz daha beyazken piştikçe köri kendi rengini alıyor. Normalde köri barahatından yapılıyor ama ben hazır sosla denedim...

Köri baharatıyla da en yakın zamanda deneyip alternatif tarif olarak yayınlarım demiştim. Bugün Mısır Çarşısından 100 gram köri baharatı aldım. Eve gelir gelmez tariflere baktım. Ben bir tavuk göğsü ile denediğim için oranlarını az tuttum, biraz da kendime göre değiştirdim. Köri baharatı ile de tarifi şu şekilde deneyebilirsiniz:

Malzemeler (2 kişilik)
1 parça tavuk göğsü
1 tatlı kaşığı tereyağ
2 yemek kaığı zeytin yağ
1 tatlı kaşığı un
2 fincan süt
1 çay kaşığı köri baharatı
Karabiber
Tuz

Tavuk göğsünü küp küp doğrayıp tencereye boşaltın. Üzerine bir yemek kaşığı zeytinyağ döküp tencerenin kapağını kapatın, tavuklar suyunu çekene kadar pişirin.
Tavuklar pişmeye yakın sosu yapmaua başlayın. Tavaya tereyağ ile zeytinyağı dökün. Tereyağ eriyince unu ekleyip kavurmaya başlayın. Daha sonra yavaş yavaş sütü ekleyerek karıştırmaya devam edin. Daha sonra köri baharatını, karabiber ve tuzu ekleyin. Ben biraz daha kıvamlı sevdiğim için süt benim için yeterli oldu, isterseniz biraz daha ekleyip daha sıvı hale getirebilirsiniz. Yalnız unu çok koyarsanız sos çok katı olur, sütü çok koyarsanız da çok sulu olur ve körinin tadı kaybolur. O yüzden malzemeleri ekledikçe sosun tadına bakarak kıvamını ayarlayabilirsiniz.
Sos iyice pişince tavukları ekleyip sosu iyice tavuklara yedirin. Köri soslu tavuğunuz hazır afiyet olsun....


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi