Yalancı Özbek Pilavı

Malzemeler
200 gram kuşbaşı
1 bardak pirinç pilavı
1 adet havuç
2 bardak su
Sıvıyağ
Tuz
Karabiber
Pul biber
Kekik
yalancı özbek pilavı

Özbek pilavını çok sevdiğim için bugün tarifi denemeye karar verdim. Ancak evde kuş üzümü olmadığı ve Özcek pilavının biraz daha teferruatlı olduğu için kolaya kaçtım ve yalancısını yarattım :) Hem pratik oldu hem de göze hitap eden lezzetli bir yemek yedim...

Pilavı yapmaya başlamadan kuşbaşı etleri büyük parçalar halinde aldıysanız küçültün. Sonra yıkayıp tencereye hafif yağlayıp kısık ateşte pişirin. Etler pişerken havucu soyun, küçük küçük küpler halinde doğrayın. Pirinci yıkayın, suyu ısıtın. Tencereye biraz ayçiçek/fındık yağı biraz da zeytinyağ döküp havuçları kavurun. Ardından pirinçleri ekleyip kavurmaya devam edin. İki bardak su ile pilavınızın tuzunu ilave edip pişmesini bekleyin. (Ben bir tatlı kaşığı tuz atıyorum.) Etlere pişmeye yakın tuz ve baharatlarını ekleyin. Pilav ve etler piştikten sonra tabağınıza pilavı koyup ortasını çukurlaştırın. Çukur kısmada etleri koyun. Üzerini de dilerseniz maydanozla süsleyin.
Tarif iki yemek tabağı kadar çıkıyor. Eğer kaselerle servis yaparsanız 4 kişilik olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi