Dil peynirli Cevizli Erişte Tarifi

noodle with cheese

Malzemeler
Köy Eriştesi
Ceviz
Dil peyniri
Sıvı yağ

        Erişteler önceden fırınlanmamışsa ilk önce erişteleri birkaç kaşık yağda kavurun. Sonra pilav yapıyor gibi üzerine su dökün ve pişmeye bırakın. Ben suyu göz kararı koyuyorum, bazen az geldiği de oluyor. O yüzden her zaman yanımda sıcak su bulunduruyorum ve eğer erişteler sertse biraz daha su ilave edip pişirmeye devam ediyorum. 
       Cevizleri küçük parçalara ayırın ve erişteler pişmeye yakın tencereye atın ve karıştırın. Dil peynirlerini de küçük parçalara ayırın. Erişteleri ocaktan almaya yakın tencereye atın ve eriyene kadar pişirin. Dil peynirli-cevizli erişteniz hazır afiyet olsun.
       Dil peyniri yağlı ve tuzlu bir peynir olduğu için ben yağı çok az kullanıyorum, tuz ise hiç kullanmıyorum. Eğer tuzsuz yemeye alışıksanız tuz kullanmayın. 


       



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi