Mercimek Çorbası


Mercimek çorbasının Türkiye'de en çok içilen çorbalardan biri olduğunu düşünüyorum. Özellikle de dışarıda en çok tüketilen çorbalardan biri. Benim de tarifini öğrendiğim ilk çorba diyebilirim ;) Eşimin ablası, Tuba Abla çok güzel yapıyor, Olcayto da onun çorbasını çok seviyor, ben de ondan aldım tarifi. 


Malzemeler
1 su bardağı mercimek
1 orta boy soğan
1 diş sarımsak
2 orta boy havuç
2 orta boy patates
1 yemek kaşığı tereyağ
6 bardak su
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz

Patates, soğan, sarımsak ve havuçları büyük parçalara bölün. 2 yemek kaşığı sıvıyağda sebzeleri kavurun. Mercimeği yıkayıp süzün ve tencereye ekleyin. Tencereye 4 bardak su döküp sebzeleri haşlayın. Sonra blenderdan geçirin. Çok koyu olacağı için kaynattığınız 2 bardak suyu da ekleyin ve içine tuz ve tereyağını atın. Biraz daha pişirin. Tercihinize göre karabiber, nane veya kırmızı biber gibi sevdiğiniz baharatları ekleyin ve servis yapın.

Çok koyu olursa biraz daha sıcak su ilave edip kaynatabilirsiniz. 

Tarif Tuba Ablaya ait, geçen sene birlikte yapmıştık, artık aklımda kalan tarifle ben de denedim, fena da olmadı :) 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi