Soya Soslu Susamlı Tavuk Parçaları

tavuk tarifleri

Soya soslu tavuğu yıllar önce arkadaşım Özgür yapmıştı. Gerçekten çok güzel olmuştu. Birkaç hafta sonra hemen bir şişe soya sosu alıp denedim. Ama soya sosunu biraz fazla koymuşum, yemek o kadar tuzlu oldu ki yiyemedim, soya sosunu da bir daha kullanmayınca tarihi geçti ve attım. İlk kez yediğim bir şeyi yapmam bildiğim bir tat değilse çok zor oluyor, bir türlü kıvamı tutturamıyorum.Soya sosu da öyle olmuştu. Ama Çin yemekleri, arkadaşlarımın yaptığı soya soslu yemekler hayatıma daha çok girdikçe soya sosunu kullanmasını da öğrendim, hatta şimdi olsa her şeye kullanacağım; soya soslu susamlı tavuk parçaları da arkadaşımın yaptığı yemeğe bir parça susam katarak denediğim tarif... Siz de denemek isterseniz:

Malzemeler
Tavuk göğsü
Soya sosu
Susam
Sıvıyağ

 Tavuk göğüslerini kare şeklinde doğrayın. 2-3 yemek kaşığı sıvı yağda pişirin ve pişmeye yakın üzerine soya sosu dökün. Bir yemek kaşığı kadar susam döküp biraz daha pişirin. Çok kolay ve lezzetli susamlı tavuğunuz hazır afiyet olsun.
Soya sosu tuzlu olduğu için özellikle tuz kullanmadım. Eğer yemekleri tuzsuz yiyorsanız soya sosunu da az kullanmanızı öneririm.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi