Fırında Helva


Balıkçılara gittiğinizde ilk önce mezeler, sonra balık en son da çayla birlikte helvanız gelir. Helvayı ya normal servis tabağında ya da fırından çıkmış güveçte getirirler. Ben de fırında helvayı ilk kez Ankara'da arkadaşlarımızla gittiğim bir balıkçıda yedim. O kadar sıcaktı ki dilim yandı, güveçte olduğu için de soğumak bilmedi. Buna rağmen tadı o kadar güzeldi ki dayanamayıp yedim. Bu kadar beğendiğim bir tadın tarifini de denememem de olmazdı. Hemen uyarayım, fırından çıkar çıkmaz yemeyin, gerçekten çok sıcak :)

Malzemeler
500 gram tahin helva
1 çay bardağı süt
Tarçın
Birkaç damla limon

Helvaları bir kaba alın ve çatalla ezin. Üzerine sütü döküp topak kalmayacak şekilde ezmeye devam edin. Ben bu aşamada kaşık kullanıyorum çünkü çatalla ister istemez küçük küçük de olsa helva parçaları kalıyor. Sütle ezdiğiniz helvanın kıvamı pişirmeden önceki kek kıvamına geldiğinde içine yarım çay kaşığı tarçın ve birkaç damla limon sıkıp karıştırın. Borcam tepsilere veya varsa güvece koyup pişirin. Üzeri kızardığında fırından alın. Servis yapması zor olduğu için küçük kaplarda fırına koyarsanız daha kolay olur. Afiyet olsun...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi