Arpa Şehriyeli Çorba

arpa şehriye çorbası

Şehriye çorbasını ilk denediğim gün aklıma gelince bu çorbayı yapmasam mı diye düşünmedim değil !!! Yaklaşık 6-7 yıl önce kuzenim rahatsızlanmıştı. Ben de hemen bir çorba yapayım dedim. En kolay çorba da şehriye çorbası olur diye düşünerek mutfağa koştum. Nasıl yaptım ne kattım bilmiyorum ama çorba hazır olduğunda (!) sadece suyun üzerinde yüzen soğanlar gördüm. Kuzenim soğandan nefret eder, en kolay çorbanın sonucunu düşünün işte :)) Yapmamanız için tarifi vermek isterdim ama gerçekten hatırlamıyorum. İnanın tarifi kimin verdiğini de hatırlamıyorum :)
Bugün yaptığım çorba ise internetten  bir sürü tarif bulup hem domates kullanan hem de salça kullanan iki tarifi karıştırıp yaptım. Evde domates bir tane olduğu için 2 kaşık salça kullandım. Normalde 3 adet domatesle yapıldığını gördüm. Bence salça ile tadı daha güzel oluyor. Salçayı çok sevmiyorsanız 2 domates 1 yemek kaşığı salça veya sadece 3 adet domatesle de tarifi deneyebilirsiniz. 
Bu denemem gayet güzel oldu ve Sılacım içinde soğan da yok :)

Malzemeler
Bir adet biber
1 adet domates
2 yemek kaşığı salça
4 bardak su
1 buçuk çay bardağı arpa şehriye
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı nane
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı zeytinyağ

Biberleri küçük küçük, domatesleri de küp küp doğrayın.
Tencereye tereyağ ve zeytinyağı döküp tereyağ eriyince biberleri atıp kavurun. Daha sonra domatesleri ekleyin ve domatesler yumuşayınca salçayı da ilave edip biraz kavurun. 4 bardak suyu yavaş yavaş ilave edin ve tuzu da ekleyip malzemeleri karıştırın. Su kaynayınca arpa şehriyeleri ekleyin. Arpa şehriye pişince naneleri ekleyin 5 dakika daha kaynatın. Çorbanız hazır afiyet olsun :)







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi