Coleslaw Salatası

Coleslaw salad

KFC'nin salatasını sevmeyen yoktur heralde. Açıkçası ben çok seviyorum :) Uzun zamandır da denemek istiyordum. Lahana sarması yapmayı denemek için lahana almışken birkaç yaprağını da salata yapmak için ayırdım. 
İnternette KFC salatası yazınca Coleslaw Salatası tarifini verdi. O kadar sevmeme rağmen daha önce hiç duymadığım bir ismi varmış salatanın. İlk kez deneyeceğim için bir sürü tarife baktım. Yeşil elma kullanan tarifler de var, sirke kullanan da... Ben de tahminen bir tarif yarattım. KFC'dekinin aynısını yakalayamadım ama bu salatada da oldukça lezzetli ve coleslaw salatası tariflerine yakın oldu. Bence KFC'dekiler salatanın nasıl yapılacağını bilmiyorlar :P 
Benim yaptığım tarif aşağıdaki gibi, bazı tariflerde hardal kullanmamışlar ama bence salatanın lezzetini veren hardal, mutlaka koymalısınız ;)

Malzemeler
5-6 yaprak beyaz lahana (büyük parçalar olsun)
1 adet küçük salatalık
1 adet orta boy havuç
Hardal
Mayonez
Yoğurt
Limon
Karabiber
Tuz

Beyaz lahanaları ince ince doğrayıp bir kaba boşaltın. Salatalık ve havuçları soyup rendenin ince kısmı ile rendeleyin. Salatalık ve havuçları da kaba alaın. Tüm malzemenin üzerine bir yemek kaşığı hardal, iki yemek kaşığı mayonez, bir yemek kaşığı yoğurt ilave edin, biraz karabiber, tuz ekleyip biraz da limon sıkın. Malzemeleri iyice karıştırın. Coleslaw salatanız hazır afiyet olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi