Erik Soslu Dondurma

Eve bir ara erik almışız. Ne zaman aldığımı hatırlamadığım gibi içimden yemek de gelmedi bir türlü. Yiyecek atmayı da hiç sevmem bir şekilde değerlendirmem lazım erikleri... Birkaç hafta önce de bir yemek kanalında bozulmaya yüz tutan meyveleri değerlendirmek için sos tarifi vermişlerdi. Benim de aklıma sos yapmak geldi, ama bir türlü tarifi gelmedi :) Ben de aklımda kaldığı kadarıyla erik sos yaptım.... Tatlı olduğu kadar ekşi bir sos...Sütlü tatlılarla kullanabileceğiniz tatlı ekşi kombinasyonunu yakaladım sanırım :)

Malzemeler
 Erik
Şeker
Tarçın
Limon suyu
Limon kabuğu rendesi
Su veya şarap
Dondurmayı henüz yapamadığım için bir paket dondurma da malzemeler arasında saymak zorundayım :)

Fırına koyabileceğiniz bir kaba eriklerin çekirdeklerini çıkartıp dilimleyin. Üzerine erikleri örtecek şekilde şeker dökün (ben 6 erik için 2 yemek kaşığı şeker döktüm, tercihinize göre arttırabilirsiniz.) Biraz tarçın serpin, tarifin orjinalinde çubuk tarçın kırıyorlardı ama evde çubuk tarçın olmadığı için ben toz tarçın koydum. Yarım limon kabuğunu rendeyip bir iki kaşık kadar da limon suyu ekleyin. Son olarak bir kahve fincanı su döküp fırında pişirin. Tarifin orjinalinde tam hatırlamıyorum ama şarap gibi bir içki kullanmıştı, isterseniz su yerine beyaz şarap da kullanabilirsiniz. Erikler iyice yumuşayıp ezilince sosunuz hazır demektir :) Soğuduktan sonra dondurmanızın üzerine sosunuzu dökerek servis yapın. Afiyet olsun :)

Dilerseniz farklı meyvelerle aynı tarifi uygulayabilirsiniz. Fast food restoranlarda sunulan dondurmaları daha sağlıklı bir şekilde evde de yiyebilirsiniz :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi