Ayva Tatlısı

quince-cheese

Ayva tatlısı benim favori tatlılarımdan biridir. Ankara'dayken bir balıkçıda yemiş çok beğenmiştim. Daha önce bir kez denemiştim ama rengi kırmızı olmamıştı. Öyle olunca ben de en güzel yapan yer neresiyse orada yemeye devam ettim. Geçen haftalarda başka bir balıkçıya gittik, ayva tatlısı o kadar güzeldi ki nasıl yapıldığını sordum. Aşçısı da tanıdık olunca sırrı öğrenmiş oldum :) İşin sırrı içine koyulan ekşi elmadaymış. Ama köy elmasında. Tabi ben bildiğimiz yeşil elma ile denedim fena olmadı :)

Malzemeler 
İki adet ayva
Bir adet yeşil elma
4 kahve fincanı şeker
Bir adet çubuk tarçın
Bir bardak su
Kaymak
Ceviz/badem

Ayvaları iyice yıkayıp soyun. İkiye bölüp çekirdeklerini temizleyin, ama çöpe atmayın. Daha sonra kaba ayvaları dizin. Yeşil elmayı soyup bir kaba rendeleyin. Rendelediğiniz elmaları ayvalara eşit şekilde paylaştırın. Her bir ayvanın üzerine bir kahve fincanı şeker dökün. Pişireceğiniz kabın içine bir tane çubuk tarçın ve ayva çekirdeklerini atın. Kaba suyu da ekleyip 180 derece ısıttığınız fırında pişirin. Ayvalar iyice yumuşayıp rengi dönünce fırından çıkarın. Soğuduktan sonra üzerine kaymak ve ceviz veya bademle süsleyip servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi