Kremalı Çıtır Tavuk


Sürekli aynı şekilde tavuk yemekten sıkıldım, değişik bir tarif deneyeyim dedim. Aklıma cips kaplı tavuk parçaları geldi hemen marketten cips aldım. Eve gelince tariflere göz gezdirdim ve bir tane tarif buldum. Tavuk parçaları bir gün dolapta bekleyecek yazınca ben de tavuk göğsünü parçalara böldüm, kremaya bulayıp dolaba koydum, akşamsa sadece çorba içtim. Sonuçta ilerleyen saatlerde insanın karnı acıyor, öyle olunca dayanamayıp cipsi yedim :) Cips bitince zaten çok sağlıklı olmazdı, çocuklar nasıl yiyecekti şeklinde bahaneler de uydurup tavukları cipssiz yapmaya karar verdim. Tarifte baharatlı patates cipslerini rondoda parçalayın (un haline getirin) yazıyordu. Benim de aklıma cips parçaları yerine galeta unuyla tarifi denemek geldi, baharat da ekleyince baharatlı cips tadına ulaşırım diye düşündüm. Denedim gayet güzel oldu... 

Malzemeler
Tavuk göğsü
Krema
Galeta unu
Tuz
Karabiber
Pul biber
Kırmızı toz biber
Kekik

Tavuk göğüslerini yıkayıp eşit parçalarda kesin. Tavuk parçalarını bir kaba alın, üzerine kremayı boşaltın. Bir gece buzdolabında bekletin. 
Bir kaba galeta ununu, kırmızı biber, kekik, pul biber veya sevdiğiniz diğer baharatları ilave edip, tavuklara eşit dağılması için iyice karıştırın.Daha sonra tavuk parçalarını galeta ununa bulayıp yağlı kağıda dizin. 225 derece 30 dakika pişirin. Tavuk parçalarının içi kırmızı kalmışsa biraz daha pişirebilirsiniz. Elleriniz kremalı olacağı için önceden tepsiye yağlı kağıt sermeyi unutmayın.
Ben çıtır patatesle servis yapıyorum, dilerseniz sizde yanına çıtır patetes yapabilirsiniz. Afiyet olsun :)

Eğer siz cipsle denemek isterseniz tariften galeta unu ve baharatları çıkarıp, cipsleri un haline getirip tavuklarını cips parçalarına bulayın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi