Kalamar Izgara

ızgara kalamar

Üç tarafı denizlerle çevrili bir ülkede yaşamamıza ve çeşit çeşit deniz ürünlerimiz olmasına rağmen pek bu kültürü edinmediğimiz, deniz ürünlerini mutfağımızda yer almadığı aşikar. Ben de bu hafta pazardan balık alırken denemek için azıcık da kalamar, biraz da karides almaya karar verdim. Balıkçıdan da kalamarla birlikte pişirme tavsiyesi de aldım. Deniz ürünlerinden anlayan eşim olunca çok güzel bir kalamar yaptık. Restoranda yediğimiz kalamar ızgaradan farkı yok hem de çok daha ucuza mal ettik :)  Siz de denemek isterseniz bir iki parça kalamar isteyin, mutlaka bir kilo almak zorunda değilsiniz, zaten bir parça kalamar balığın yanında iki kişiye yetiyor ;)

Malzemeler (2-3 Kişilik)
Bir parça kalamar
Bir çay kaşığı şeker
Bir çay kaşığı karbonat
Bir çay kaşığı tuz
Soda veya bira
Soya sosu

Kalamarı balıkçıdan alırken temizletin :) Izgara yapmak için kalamar huni şeklinde olduğu için ya bir yüzünü bıçakla şerit şerit çizin ya da sadece bir yanını boydan boya kesin. Daha sonra kalamarı yıkayıp bir kaba alın. Üzerine şeker, tuz ve karbonatı dökün ve iyice yoğurun. Daha sonra üzerine bir çay bardağı, belki biraz daha fazla, soda dökün ve en az bir saat bekletin. Ben soda ile dinlendirdim ama isterseniz bira da kullanabilirsiniz. Daha sonra başka bir kapta soya sosunu dökün ve biraz daha beklettikten sonra ızgara tavada pişirin. Kalamarın gövdesi daha çabuk pişer, bacak kısmını biraz daha pişirebilirsiniz. Afiyet olsun... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi