Kış Çayı


Havalar bir ısınıyor bir soğuyor, o kadar dengesiz ki bizim de dengemiz bozulmuş durumda. Haliyle hasta olmamız imkansız gibi bir şey. Benim de direncim o kadar düştü ki hasta oldum olacağım. Bir kaç ay önce İzmir'e gittiğimde de aynı durumdaydım, teyzem bir bitki çayı hazırladı, iki gün içtim hasta olmadığım gibi direncim de yükseldi. Demin kendime teyzemin tarifiyle kış çayı hazırlayınca benim durumunda olanlar için paylaşmak istedim, kendinizi kötü hissediyorsunuz denemelisiniz :)


Malzemeler
Limon kabuğu
Kuşburnu
Ihlamur
Karanfil
Çubuk Tarçın
Zencefil
Top karabiber (yoksa toz da olur)
Maydanoz
Limon suyu
Bal

Teyzem bu çayı yapabilmek için limonları sıktıkça kabuklarını buzdolabında saklıyor. Ancak elinizin altında limon kabuğu yoksa limonları sıkıp sularını bir şişede saklayıp limon kabuklarını da çay için kullanabilirsiniz. Tencereye veya çaydanlığa limon kabuklarını atın. Üzerine diğer malzemeleri ekleyin. Üzerine kullandığınız malzemeye göre su ekleyin. İyice kaynatın. Limon kabuğu kullandığımız için çayın tadı biraz acı oluyor, o yüzden bal katarak tatlandırabilirsiniz. Ayrıca limon suyu da ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi