Kuru Fasulye


Ortaköydeki meşhur kuru fasulyecide, kuru fasulye yedikten sonra nasıl yapılır diye düşündüm durdum bir süre... Gerçekten çok lezzetli bir kuru fasulyeydi. Sanırım bu yüzden Süleymaniyedeki kuru fasulyecileri duyunca uzun süre gidelim diye tutturdum. Süleymaniye Camiinin karşısındaki lokantalar boşuna kuru fasulyesi ile meşhur değil. Ben de yediğim bu meşhur kuru fasulyeleri yapabilecek miyim diye denemeye karar verdim. Bence lezzetli oldu, siz de deneyip karar verebilirsiniz...

Malzemeler
1,5 su bardağı kuru fasulye
1 adet soğan
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı biber salçası
1/2 yemek kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı pul biber
Kurutulmuş acı biber
1 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı tuz

Kuru fasulyeleri daha rahat pişirebilmek için bir gece önce tencerelere kuru fasulyeyi boşaltıp üzerini su koyun ve pişirene kadar bekletin. Kuru fasulyeleri yumuşayana kadar haşlayın. Ben pişirirken tencerede su kalmadığı için sarı suyu boşaltıp tekrar temiz su koyup haşlamaya devam ettim. İsterseniz siz de suyu boşaltıp tekrar temiz su koyup haşlamaya devam edebilirsiniz. Fasulyeler haşlandıktan sonra suyu süzüp kuru fasulyeleri bir kaba alın. Kuru soğan ve sarımsakları yemeklik doğrayın. Tencerede tereyağı eritin, zeytinyağ da ekleyip soğan ve sarımsakları da iyice kavurun. Daha sonra domates ve biber salçasını da tencereye ilave edip kavurmaya devam edin. Suyunu süzdüğünüz kuru fasulyeleri de ekleyip tüm malzemeyi karıştırın. Tüm malzemenin üzerini örtecek kadar tencereye su dökün, bir tatlı kaşığı tuz ekleyin, ocağın altını kısıp yavaş yavaş pişirmeye devam edin. 15-20 dakika sonra kurutulmuş acı biberleri de yıkayıp tencereye atın. Kuru fasulyeler yumuşayıncaya kadar pişirin. Afiyet olsun...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi