Kaya Koruğu Mezesi


Annemle geçen hafta pazardan Kaya koruğu almışlar. Açıkçası bizde daha önce yapılan bir yiyecek olmadığı için hemen tariflere baktım. Daha çok Kaya koruğu turşunun tarifini buldum. Ancak hemen denemek istediğimiz için mezesinin tarifine biraz daha baktım ve sofra dergisinin internet sitesinde tarif buldum. Tuzsuz yediğimiz için tariften tuzu çıkartım ki bence siz de ilk önce tadına bakıp sonra tuz gerekli ise ekleyin. Bir de tarifi ilk denediğimde Kaya korularını bütün olarak pişirmiştim, pek güzel olmadı. Daha ufak parçalar halinde ve yapraklarını ayırarak pişirmekte fayda var ;)

Malzemeler
Bir demet Kaya koruğu
Bir fincan sirke
Yarım limon 
Bir diş sarımsak
Bir fincan zeytinyağ

Kaya koruklarının yapraklarını ayıklayın. Tencereye bir miktar su ile sirkeyi koyun ve kaynatın. Kaya koruklarını atıp, 3 dakika kaynatın. Daha sonra soğuk su dolu bir kaba boşaltın.  Kaya koruklarını süzür bir kaba alın. Üzerine zeytinyağ, limonu dökün. Sarımsakları iri iri doğrayın üzerine serpin. Tüm malzemeyi karıştırın. Mezeniz hazır afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar