Lavaştan lahmacun


Akşamları vapurla işten dönüyorsam ve bir de tanıdık biriyle karşılaşıyorsam, eninde sonunda konuşmanın sonu yemeğe bağlanıyor. Ya akşam yemeğinde sizde ne var ya da bugün en yapsam diye konuşurken, bir anda birbirimize tarif vermeye başlıyoruz. Yine bir akşam vapurda giderken Hosrof amca bana evde kolayca lahmacun hazırlayabileceğim bir tarif verdi. Eve giderken malzemeleri alıp hemen denedim. Ailenin her bireyinden tam not aldı lahmacunum, ben de paylaşmaya karar verdim ;) 

Malzemeler
Lavaş ekmek
250 gram Kıyma
1 adet Domates
3 adet Yeşil biber
1adet Kırmızı biber
Bir tutum Maydanoz
1 soğan Soğan
1 tane küçük Sarımsak
1tatlı kaşığı Domates salçası
1 tatlı kaşığı Biber salçası
1çay kaşığının ucuyla kimyon
Kekik
Pul biber
Kırmızı toz biber
Tuz
1 yemek kaşığı Zeytinyağ 

Kıymayı bir kaba boşaltın. Soğan ve sarımsağı, maydonuzu, domatesi, kırmızı ve yeşil biberi çok küçük doğrayın. Doğradığınız sebzeleri kıymanın üzerine dökün. Salça, baharat, tuzu, zeytinyağını da ekleyip iyice yoğurun. Tepsinin üzerine yağlı kağıt serin, üzerine lavaşları dizin. Lavaşların üzerine kıymalı karışımdan yayın. Fırında pişirin. Evde de kolayca hazırlayabileceğiniz lahmacununuz hazır. Afiyet olsun :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi