Türk Kahvesi


Türk kahvesi benim için en zor yapılan içeceklerden biriydi. Yapılışını da biraz da o yüzden paylaşmak istedim. Köpüklü kahve yapabilmek için bir sürü yol denedim. Kahveyi önce koyup üstüne su döktüm, suyu cezveye koyup kahveyi karıştırmadan pişirmeyi denedim, kahve makinesinde denedim... Birden fazla kişi olunca bir türlü köpüklü kahve yapmayı başaramadım :( bu hafta komşumuz Düzce'den kahve getirdi, genelde kardeşim kahve yapar, ben yapamadığım için. O da ders çalıştığı için iş başa düştü! Annem, kardeşim ve kendime üç kişilik kahve yaptım vee hepsi de köpüklü oldu :) Dün ve bugün de yaptım yine köpüklü :)) o zaman bu işi öğrendim dedim ve kahve yapmayı bilmeyenler için tarifi paylaşmaya karar verdim ;)

Malzemeler
Türk kahvesi
Su
Şeker 

Cezve kişi başı bir kahve fincanı su koyun. Az şekerli içmek isteyenler için yarım küp şeker, orta şekerli içmek isteyenler bir küp şeker, şekerli içmek isteyenler için iki küp şeker fincana ilave edin. Daha sonra üstüne kişi bir kişi için bir tatlı kaşığı Türk kahvesi ilave edin ve karıştırın. Kahve ne kadar bol olursa o kadar köpüklü oluyor, tabi çok çok koyarsanız da acı olma ihtimali var! O yüzden bence bir tatlı kaşığı ideal... Kısık ateşte hafif köprüne kadar pişirin. Daha sonra köpükleri fincanlara paylaştırın. Kalanı tekrar 10 15 sn daha pişirin ve fincanları doldurun. Türk kahveniz hazır afiyet olsun :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi