Taze Börülce Salatası


Börülce en sevdiğim sebzelerden biridir. Ege bölgesi dışında kalan illerde pek rastladığım bir sebze değil. Ben de yarı Egeli olarak annemden yazın göndermesini istiyorum veya yazın tatile gittiğimiz zaman doldurup buzluğa atıyorum ki her zaman yiyebiliyim diye :) 
Ben sebze hastasıyken eşimin de pek sebzelerle arası yoktur. Fasülyeyi bile nadir yer... Fasülyeyi yemeyen börülceyi nasıl yer diye düşünürken, yemek değil de salata mı yapsam diye düşündüm, ve dolapta bulduğum diğer sebzelerle hafif haşlayıp, zeytinyağ, limon ve tuz ekleyip salata yaptım... Eşim fasülye yemiyor ama börülce salatasını çok beğendi. Sizde sebzeyle pek arası olmayan sevdiklerinize böyle bir salata hazırlayabilirsiniz. Soya filizi kullanmak zorunda değilsiniz, ben dolapta varken değerlendirmek için kullandım ;)

Malzemeler
Yarım kilo taze börülce
Küçük boy kırmızı biber
4 adet mantar
3-4 kaşık mısır koçanı (yoksa tane mısır)
Soya filizi
Zeytinyağ
Limon
Tuz

Börülceleri ayıklayıp, iki parçaya bölüp haşlayın. Mantarları, biberleri küçük küçük doğrayın ve tavada soteleyin. Börülceler haşlandıktan sonra mantar ve biberle birlikte sotelemeye devam edin. Sebzeler pişmeye yakın mısırları ilave edin. Çok az daha pişirip tabağa alın ve üzerine yarım limon sıkın. Sotelerken zeytinyağ ve tuzu çok az koyduksanız sebzeler piştikten sonra biraz daha  ekleyebilirsiniz.

Taze börülce salatanız hazır. Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi