Cacık

tzatziki   
Malzemeler
Yoğurt
Su
Salatalık
Pul biber, nane veya dereotu


Eskiden cacık hiç sevmezdim. Eski çalıştığım işyerinde yemek yapan abla sayesinde cacık yemeye başladım. İlk önce onun nasıl cacık yaptığını anlatmak istiyorum. Yoğurdu bir kapta çırpıp biraz su ilave edip karıştırıyorsunuz. Salatalıkları rendeleyip ilave edin. Biraz tuz döküp karıştırın. Üzerine de ince ince kıydığınız dereotlarını döküp servis edin. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Ancak eşim rendelenmiş salatalığı ve dereotunu sevmediği için salatalıkları küçük küçük küp şeklinde doğrayıp yoğurda ilave ediyorum. Üzerini de  hafif nane ve pul biberle süslüyorum.

Alternatif iki cacık tarifi... Hangisinin damak tadınıza uygun olduğunu düşünüyorsanız deneyebilirsiniz. Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi