Üzümlü-Fındıklı Toplar


Malzemeler
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı fındık
1 tatlı kaşığı tarçın

Şeker bayramı yaklaşırken ben de tatlı tarifleri arayışına başladım. Bu yıl bayram daha da sıcak aylara ratlaması sebebiyle şerbetli tatlıların oldukça ağır olacağını düşündüğüm için hafif, soğuk ikram edebileceğimiz yeni lezzet arayışındayım. Bu tarifi de Şefim Nuriye Hanım internetten bulup imdadıma yetişti. Ben de hemen tarifi denedim :) Açıkçası benim gibi tatlı düşkünleri için fazla sade bir tatlı olduğu için damak tadıma pek uygun olmadığı için pek beğenmedim ve tarifi koymamaya karar verdim. Ancak dolapta bekledikçe bir de baktım ki üzümlü-fındıklı topların yarısı bitmiş bile... Bana pek lezzetli gelmese de eşim hafif tatlılardan hoşlandığı için onun çok hoşuna gitmiş... Ben de hafif tatlılardan hoşlanan ve hafif tatlı yemesi gerekenler için rafine şeker kullanılmadan hazırlanan bu tarifi yayınlamaya karar verdim...

Üzüm ve fındıkları iyice yıkan. Suyunu süzdükten sonra üzüm, fındık ve tarçını çok küçük parçalara ayırana kadar rondodan geçirin. Fındık ve üzümler iyice parçalanmayınca toplar oluşutururken çok çabuk parçalanıyor. Bu yüzden küçük parçalara ayırmaya dikkat edin. Daha sonra malzemeden bir tatlı kaşığı kadar alıp elinizde yuvarlayıp servis yapacağınız kaba dizin. Dilerseniz üzerine çikolata sosu dökebilirsiniz veya erittiğiniz çikolatalarla kaplayabilirsiniz... Afiyet olsun :)

Ben bayramda çikolata- şeker yerine bayram ziyaretine gelen eş-dost akrabaya bunlardan ikram etmeyi düşünüyorum. Hem çikolata ve şekerden daha sağlıklı hem de daha hesaplı. 
 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi