Kabak Yatağında Sebzeli Kuşbaşı





Malzemeler
2 adet kabak
250-300 gram kuşbaşı et
Yeşil biber
Kırmızı biber
Havuç
Soğan
Sarımsak
Maydanoz veya dereotu
Tuz
Karabiber

Kabaklar çok çabuk sulandığı için yıkayıp kenara koyun ve ilk önce içini hazırlayalım.
Aldığınız kuşbaşı etleri küçük küçük parçalara ayırın. Bir tencerenin içine bir yemek kaşığı yağ döküp etleri ilave edin, kısık ateşte pişirmeye başlayın. Etler pişerken soğan ve sarımsağı ince ince doğrayın. Havuç, kırmızı ve yeşil biberleri jülyen şeklinde ama küçük şekilde doğrayın. Tüm malzemeleri doğradıktan sonra kabakları boylamasına ikiye bölün ve içi kısmını oyun. Bu kısmı atmak yerine küçük küçük doğrayıp sebzelerin içine ekliyorum. Etler pişmeye yakın ilk önce soğan ve sarımsağı, daha sonra diğer sebzeleri ekleyip soteleyin. Pişmeye yakın çok az soya sosu dökün. Etlere de pişmeye yakın tuz ve karabiber de ilave edin. Daha sonra et ve sebzeleri karıştırın. Kabakların içine doldurup 180derecede ısıttığınız fırında pişirin. Dilerseniz kabakları fırından çıkarmadan önce kaşar peyniri de eritebilirsiniz, ben hafif olsun diye tercih etmiyorum. Servis ederken de hangisini seviyorsanız ince ince kıydığınız maydanoz veya dereotunu serpebilirsiniz. Afiyet olsun.
Kabaklar pişerken yayılmasın diye kabuklarını soymadım. Bu nedenle biraz az pişti. Çok pişsin derseniz malzemeleri içine doldurmadan önce kabakları fırında biraz daha pişirebilirsiniz.
Soya sosunu kullanırken bazen fazla kaçırabiliyorum. Eğer siz de fazla kullanırsanız ete çok az tuz atın :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi