Cibez Salatası


Cibez otu da Ege'de bulabileceğiniz otlardan biri. İnternette rastladığım bilgilere göre, lahana veya karnıbaharın topraktan söküldükten sonra toprak kalan kısmından yetişen ve Mart ayından sonra pazarda bulabileceğiniz bir bitkiymiş. Görünüşü marulunu anımsatıyor, sadece maruldan daha küçük ve yaprakları daha kalın. Cibez; sütlü ot, hardal otu gibi acı olmadığı için hem ılık salatasını yaptım hem de yeşil salatada haşlamadan da kullandım. Şimdi cibez salatasını nasıl yaptığıma geçelim:

Malzemeler
Cibez
Su
Limon
Zeytinyağ
Tuz
Tulum peyniri

 Ilık salatalar için yapılacak ilk şey otları iyice yıkamak olmalı. O yüzden ilk iş olarak cibezleri iyice yıkayın. Sonra kaynatmadan önce cibezleri kesin. Daha sonra tencereye su koyup kaynatın. Su kaynayınca cibezleri atıp hafif haşlayın. Hafif haşlayın diyorum çünkü cibez yumuşak olduğu için çok haşlarsanız paramparça olur, otlar kaybolur. Daha sonra cibezlerin suyunu süzüp bir kaba boşaltın. Üzerine zeytinyağ ve tuz döküp, limon sıkın. Tulum peynirini üzerine serpmeden sosla cibezleri karıştırın. Tulum peynirini üzerine serpin. (Tulum peyniri kullanmak zorunda değilsiniz, ben değişik bir tat katması için kullandım.) Cibez salatanız hazır afiyet olsun.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi