Limonlu Cupcake

 Arkadaşım Deniz, oğullarının ilk yaş gününü bu hafta sonu kutlayacak. Dün beni aradı ve şeker hamuru ile yaş pastaların nasıl yapılacağını sordu. Açıkçası hiç denemedim ve bir şey söyleyemedim haliyle. Ancak bu yıl doğum günlerinde yeni trendin cupcakeler olduğunu farketmiştim, bu yüzden cupcake yapmasını ve tarifi de blogtan almasını önerdim. Önerdim  ama içime de kurt düştü, ya tam istediği gibi olmazsa kaç tane çıkıyordu acaba... En iyisi ben deneyeyim tekrar konuşalım diye kapattık telefonu... Ben de bugün hemen tarifi tekrar denedim, ama bu sefer limonlusunu yaptım :) Gayet güzel oldu, keşke İzmir'de olsaydım ve Giray'ın ilk yaş gününe birlikte hazırlasaydık... Umarım ilerleyen yıllarda yaş pasta yaparak kullarız hep beraber :) Şimdilik cupcake yapalım ;)

Malzemeler
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 adet limon suyu
1 adet limon kabuğu rendesi
1 +2/3 su bardağı un
Kuru üzüm
Kağıtlı kek kalıbı

Yumurta ve şekeri 10-15 dakika çırpın. Un ve kabartma tozu dışında kalan diğer malzemeleri ekleyip çırpın.  En son un ve kabartma tozunu karıştırıp diğer malzemelere ekleyip karıştırın. Kakaolu tariften farklı olarak bu tarifte limon suyu kullandığım için normalde kullandığım undan bir kaşık daha fazla un kullandım.
Kek kalıplarını bir parmak kadar boş kalacak şekilde doldurun. Tamamını doldurursanız çok kabardığı için taşabilir. Eğer üzerini süslemek isterseniz yarısına kadar doldurun. Kuru üzümleri una bulayın. Keklerin üzerine koyun. Üzümleri unlamazsanız dibine çöker. 
Kek kalıplarının tamamını doldursanız 10-12 tane kek oluyor. Bunları 180 derece önceden ısınmış fırında 15 dakika kadar pişirin. Çok çabuk piştiği için fırını sık sık kontrol etmenizi tavsiye ederim.
Herkese afiyet olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi