Kakaolu-Sade Kek


Eşimin ablasının  eli çok lezzetlidir, her ikisinin de :) Yoğun istek üzerine Tuba Abla'nın keki evde sık sık pişir. Özellikle çay, kahve keyfinin yanında müthiş kek müthiş gider. Ankara'da yaşarken keki öğrenme çabam da haliyle olmadı, geçenlerde eşim de ben de keki çok özleyince Tuba Ablanın tarifini böylece öğrenmiş oldum. Ailenizle geçireceğiniz bir hafta sonunu kakaolu-sade kekle tatlandırabilirsiniz. Mutlu hafta sonları, mutlu çay keyifleri için tarifi açıklıyorum :)

Malzemeler
3 yumurta 
1 bardak şeker
1 bardak zeytinyağ
1 bardak süt
1 vanilya
1 kabartma tozu
2-3 bardak un
2 yemek kaşığı kakao

Tüm malzemeleri tezgahın üzerine koyup tam olup olmadığını kontrol edin. Malzemeyi eksik koymamak için özellikle hamurişlerini ben bu şekilde yapıyorum. Tüm malzeme hazırsa başlayabiliriz.
İlk önce 3 yumurtayı 1-2 dakika çırpın. Kekin kabarması ve yumurta tadının yoğun bir şekilde gelmemesi için yumurtanın iyice çırpılması önemli. Daha sonra yağı ve şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Çırpmaya devam ederken süt ve vanilyayı da ekleyin. Un ve kabartma tozunu bir kapta karıştırın. Ben unu elekten geçirerek ekliyorum. Annemin tavsiyesi unun kaba iyice dağıldığı için topak topak olma ihtimalini düşürüyor o yüzden elekten geçirerek eklenmesi. Bende de alışkanlık haline geldi. 
Şu ana kadar kakao hariç tüm malzemeleri karıştırdık. Şimdi, malzemenin 2/3'ünü yağladığımız kek kalıbına dökün. Kalan 1/3'üne kakao koyup karıştırın. Daha sonra kekin üzerine döküp 180 derece ısıttığınız fırında pişirin. Fırının özelliğine göre pişirme süresi değişiyor. Hatta bazı fırınlar içini pişirmediği halde üstünü kızartıyor. Hemen bir alüminyum folyodan kalıbınızın üzerini örtecek kadar kesip kabın üzerini kapatın. Kekin içi de tamamen pişine kadar kekinizi pişirin. Afiyet olsun...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi