Tarhana Çorbası


Normalde tarhana çorbası çok içmem. Annem kışlık bana da bir şeyler hazırlamış. Hazırladığı yiyecekler içinde tarhana da vardı. Bari deneyeyim dedim, internetten tariflere baktım. Bir su bardağı dolusu tarhana ile ilk deneyimimi yaşadım. O kadar koyu oldu ki içemedim bile çorbayı. Birkaç ay sonra ev arkadaşım yaptı, o kadar lezzetli oldu ki çorba, geçenlerde tarifi alıp denedim. Hasret'in yaptığı kadar olmasa da :) eşim de ben de beğendik. Hasretin tarifinde salçadan önce soğan kavuruyorsunuz, ama eşim soğan sevmediği için ben soğan doğramadım. Tarifi uyardığım şekli ile aşağıdaki gibi :) Bu arada bazen tarhana fazla baharatlı olabiliyor; o zaman baharat kullanmayabilirsiniz, ya da çok kırmızıysa salça da kullanmayabilirsiniz. Yani tarhananın içindekilere göre salça ve baharatları ayarlarsanız daha lezzetli olacağını düşünüyorum.

Malzemeler
3 yemek kaşığı tarhana 
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı zeytin yağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 diş sarımsak (bazen ben 2-3 tane de kullanabiliyorum)
Kırmızı biber
Kara biber
Nane
Tuz
 4 bardak su

3 yemek kaşığı tarhanayı bir kaba koyup üzerine bir bardak su döküp bekletin.
Tarhana suda beklerken, tencereye tereyağ ile zeytin yağı boşaltın, tereyağ eriyince sarımsağı ikiye bölüp içine atın. Hemen ardından salçayı da ekleyip kavurun. Üzerine kırmızı biber, nane, karabiberi döküp karıştırın. Ardından yavaş yavaş 3 bardak su ekleyin. 
Su kaynayınca ıslattığınız tarhanayı su ile birlikte tencereye boşaltın. Kaynayana kadar çorbayı karıştırın. Dilerseniz biraz daha nane ekleyin. Çorbanız iyice kaynadıysa hazır demektir, afiyet olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi