Sütlü Ot salatası

Ege'nin sebzesi, meyvesi, yeşillikleri meşhurdur. Annemle İzmir'de pazara gittiğimizde kendimi kaybedip her şeyi almak istiyorum. Ankara'da yaşarken bazen bir bavul sebzeyle İzmir'den Ankara'ya dönüyordum. O zaman otlardan haberim olmadığı için sadece fasülye, börülce, bakla alıyordum. Arzu'nun doğum günümde hediye ettiği Girit Mutfağı kitabından sonra Ege'nin otlarına da merak saldım. Annem de sağolsun her çeşit ottan alıp üzerlerine isimlerini yazarak yollamış. Ben de hepsi olmasa da bir kısmını deneyebildim. Genelde ılık salata olarak yenilen otlarla sanırım mücver, börek de yapılabiliyor. Şimdilik otları açıklayıp ılık salata olarak yiyelim, ilerleyen dönemlerde değişik şekillerde de deneriz :)

Sütlü otun nasıl yapılacağını pazarcıdan öğrendim. Ancak otun ne olduğunu nasıl yetiştiğini de öğrenmek istedim. Mudanya Belediyesi'nin sitesinde Ege'de yetişen bütün otların nasıl yenebileceğini tablo şeklinde hazırlamışlar. Sütlü ot, pazarcının da tarif ettiği gibi salata şeklinde yeniyormuş. Egede salatası yapılan bu yiyecek bir kaynağa göre ise yabancı ot olarak tanımlanmış ve bu otla nasıl mücadele edileceği belirtiliyor. Kardeşim, yaptığı taramada ise fazla yenildiği zaman mideyi rahatsız ettiğini öğrenmişti. Bu kadar ansiklopedik bilgiden sonra sütlü ot salatasının nasıl yapıldığına geçelim :)

Malzemeler
Bir demet sütlü ot
Su
Limon
Zeytinyağ
Tuz
Sirke

Sütlü otları ilk önce ayıklayıp iyice yıkayalım. Daha sonra bir tencereye su koyup kaynatın. Su kaynayınca sütlü otları içine atın. Yumuşayınca suyunu süzmek için süzgeçe boşaltın. Salatanın sulu olmaması için iyice süzüldükten sonra sütlü otları bir kaba alın. Üzerine zeytinyağ, sirke ve tuz döküp, limon sıkın. Sosla sütlü otları karıştırın. Salatanız hazır afiyet olsun....

Hardal otu,  turp otu, gelincik otu, hindiba otunu da bu şekilde salata yapabilirsiniz... Ben gelincik otunu yoğurtla denedim ama pek güzel olmadı, o yüzden bu otları yoğurtla yemenizi önermiyorum :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi