Roka Pestolu Makarna

Serra Yılmaz'ın Temel İçgüdü programında yaptığı bir tarif bu. Normalde fesleğenle yapılan bu tarifi Serra Yılmaz roka ile de yapıyormuş. Ben de makarnayı o kadar çok seviyorum ki rokalı yapmak nasıl aklıma gelmedi diye ilk önce üzülüp hemen ardından roka alıp denedim. Tarifi hatırladığım kadarıyla yaptım. Parmesan peyniri yerine tulum peyniri kullanmak gibi ufak değişiklikler de yaptım tarifte. Ben tarifi bu şekilde de beğendim :) Rokanın acı tadını sevenler için güzel bir tarif, kesinlikle denemelisiniz....

Malzemeler
Kelebek makarna
Bir demet roka
Yarım su bardağı ceviz içi
Bir diş sarımsak
3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
Tuz 
Karabiber
100 gram tulum peyniri

İlk önce rokaları iyice yıkayıp kurulayın. Rokaları rondoda çekin. İçine ceviz, sarımsak, 2 yemek kaşığı zeytinyağ, tulum peyniri (çok az üzerine serpmek için ayırabilirsiniz) karabiber ve tuzu da ekleyip tüm malzemeler iyice ezilene kadar rondoda çekin.
Makarnaları pişirmek için tencere su koyup kaynamaya bırakın.Su kaynayınca içine biraz zeytinyağ ve tuz atıp makarnaları 8-10 dakika haşlayın. Daha sonra makarnalar pişince süzün.
Sosunuz ve makarnanız hazırsa ikisini buluşturma vakti geldi... Bir tava 1-2 yemek kaşığı zeytinyağ ile rondoda çektiğiniz malzemeleri dökün. Sosu bir iki dakika pişirip makarnaları da tavaya boşaltın.Sosu makarnalara iyice yedirene kadar karıştırın. Son olarak tabağınıza biraz daha tulum peyniri ve karabiber serperek servis edebilirsiniz. Afiyet olsun....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi