Beze




Çocukluğumda en sevdiğim tatlı atıştırmalıklardan biri bezeydi. Markete gittiğimizde beze almak için epey uğraşırdım. Uzun zaman hep kendim denemek istedim, ama bir türlü cesaret edemedim. Önceki gün sandviç ekmeği denememden iki yumurta akı artınca Kaanla birlikte deneyelim dedim. Tarifte pişirme kısmını atladığım için bizim yaptığımız bezeler biraz kızardı :) Siz siz olun pişirme derece ve süresini kaçırmayın.

Malzemeler
2 yumurta akı
1/2 su bardağı toz şeker
Çok az tuz


Yumurta akı ve tuzu kaba koyup çırpın. Yumurta akları iyice köpük köpük olunca yavaş yavaş şekeri ekleyerek çırpmaya devam edin. Karışım iyice katılaşınca yağlı kağıt üzerine kaşıkla koyun. Benim elimde şekil verecek bir şey olmadığı için kaşıkla koydum, siz şekil verebilirsiniz. Önceden ısıttığınız fırında 100 derecede 60 dakika pişirin. Köpük köpük yumurta akları sert bezelere dönüşecek ;) Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi