Sütlü Domates Çorbası


Küçükken en sevdiğim çorba Domates Çorbasıydı, özellikle de Calve hazır çorbanın içinde çıtır ekmekli olanlarıydı. Şimdi de çok seviyorum, en son Hosrof Amcalarda Şinorik Teyze'nin yaptığı domates çorbasını içtim ve çok beğendim. Sütlü yapmıştı domates çorbasını, ben de denemeye karar verdim. Bu arada Hosrof Amcalar da çorba, balık varsa yemekten sonra içiliyor; hazmı kolaylaştırdığını söyledi. Bizim evdeki alışkanlığa uymuyor ama onlar da içtim gerçekten de ana yemekten sonra iyi geldi çorba; siz de denemek isterseniz aklınızda olsun ;) Bu arada tuzu ben, 1 çay kaşığı ekliyorum. Ama bazen domates salçası çok tuzlu olabiliyor, özellikle de ev yapımı domates salçaları genelde tuzlu oluyor. Tuzlu bir domates salçası kullanırsam hiç tuz kullanmıyorum. Siz de damak tadınıza göre 1 çay kaşığı ile bir tatlı kaşığı arasında çorbaya tuz atabilirsiniz.

Malzemeler
2 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı süt
4 su bardağı su (1 bardağını salçayı eritmek için kullanıyorum)
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
Dilerseniz nane ve pulbiber de kullanabilirsiniz

Bir kaba salça ve bir bardak suyu ekleyip, salçayı suda eritin. Su ısıtın. Tencereye yağı koyun, unu da ekleyerek kavurun. Daha sonra sütü yavaş yavaş ekleyin iyice karıştırın. Daha  sonra 3 bardak sıcak suyu aynı şekilde ekleyin. (Topaklanmaması için ben çırpacak kullanıyorum. Eğer yine topak topak olursa blenderdan da geçirebilirsiniz.) Karışım kaynamaya başlayınca yine yavaş yavaş salçalı suyu ekleyin. Kaynayana kadar karıştırın, kaynadıktan sonra tuz ve karabiber ekleyip çorbayı karıştırın ve 10-15 dakika altı kısık şekilde pişirin. Afiyet olsun. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi