Un Kurabiyesi


Çocukluğumda en sevdiğim kurabiyelerden biri un kurabiyesiydi. Daha sonra Kavala kurabiyesi ile tanışınca un kurabiyesinin pabucunu dama attım. Ama şimdi de Kaan’ın en sevdiği kurabiye un kurabiyesi oldu. Uzun zamandır da denemek istiyordum, eve kapanmışken birçok şeyi deneme fırsatım olduğu gibi un kurabiyesini de oldu. Ama ilk denememiz pek de başarılı olmadı, tarifte aldığı kadar un yazıyordu. Benim kafamda aldığı kadar un kurabiyelerde yapışmayana kadar demek. Oysa un kurabiyesinde daha fazla un koyulması ve hamurun dağılması gerekiyormuş. Ayrıca çok yağ olduğu için elinize yapışmayacak kıvama geldiğinde bile elleriniz çok yağlı oluyor. Kurabiyeniz de pişince hem çok yağlı bir tadı oluyor hem de tepside yayılıyor. Aşağıdaki fotoğraf, kek mi kurabiye mi belli olmayan, ilk denememizdeki un kurabiyesi. Siz de aşağıda ölçü verdim ama yine de benzer hatalar yapmamınız için paylaşmak istedim. 


Malzemeler
250 gram tereyağ
1 kahve fincan sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı buğday nişastası
5-6 su bardağı un

Üzeri için 
Pudra şekeri (istediğiniz kadar)

Tereyağını oda sıcaklığında yumuşatın. Bir kaba tereyağ, sıvı yağ ve pudra şekerini boşaltıp tereyağ eriyene kadar karıştırın. Daha sonra buğday nişastası ve unu ekleyin. Elde ettiğiniz hamuru yuvarlayarak ince rulolar yapıp kesin. Ben yapmadım ama üzerine çatal basarak pastanedekiler gibi şekil de verebilirsiniz. Kurabiyeleri yağlı kağıda dizdikten sonra önceden ısıttığınız farı da 175-180 derecede pişirin. Üzeri soğuyunca pudra şekeri serpin. Afiyet olsun. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi