Limonlu Cevizli Kek




Komşumuz bahçesinden geçen hafta bir poşet de bize getirdi getirdi. Limonlar kalın kabuklu ve büyüktü, yani kabukları rendelenerek de değerlendirilebilecek limonlardandı. Ben de limonları gördüğüm andan itibaren limonlu kek yapmam gerekiyor diye düşündüm. Bugün Kaan'ı da ikna edip birlikte limonlu kek yaptık. Keki yaparken baya da badire atlattık; unları Kaan koyduğu için her yer un oldu, bu küçük bir şey; kek kalıbı yeni olduğu için ben kalıbı tam takamamışım, tabanı kayınca kek karışımının bir kısmı, Allah'tan küçük bir kısmı, yere döküldü. Sonra iki tabanı birden takmam gerekiyor diye düşündüm, iki tabanla kekin altı yeteri kadar kızarmadı; kekin fotonu çekeceğim diye de keki parçaladım... Ama tüm bunlar kekin tadını değiştirmedi, kek gerçekten harika oldu. Denemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum ;)



Malzemeler
3 Yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağından bir parmak kadar az zeytinyağ
1 su bardağı süt
1 limon suyu
1 limon rendesi
1 paket vanilya
1 çay kaşığının ucuyla toz zencefil
1 çay kaşığının ucuyla toz zerdeçal
1/2 su bardağı kırılmış ceviz (dibine çökmemesi için ben çok küçük parçalar haline getirdim)
2,5 su bardağı un

Ben keke başlamadan önce tüm malzemeleri tezgahta hazırlayıp, kontrol ediyorum; bu şekilde keki hazırlarken bir malzeme atlamamış oluyorum. 3 yumurtayı bir dakika boyunca çırpın. Daha sonra şekeri ekleyin ve 1 dakika daha çırpın. Zeytinyağı ekleyip biraz daha çırpın. Kekin kabarması için yumurta ve şekerin çok çırpılması faydalı oluyor. Sonra süt, limon suyu, vanilya, zencefil ve zerdeçalı ekleyip çırpın. (Zencefil ve zerdeçal acı olduğu için lütfen çok çok az kullanın, evinizde yoksa kullanmayabilirsiniz.) Unu ve kabartma tozunu bir kapta karıştırıp yavaş yavaş ekleyerek kekik çırpmaya devam edin. Unu da iyice karıştırdıysanız, limon kabuklarını ve cevizi de ekleyip son kez keki çırpabilirsiniz. Kek kalıbınızı tereyağ ile yağlayıp (kek kalıba yapışmaması için) karışımı dökün. 180 derecede önceden ısıttığınız fırında pişirin. Afiyet olsun ;)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi