Yoğurtlu Ispanak Çorbası


Karantina günlerinde en çok ıspanak tükettik. Bu hafta da evde ıspanak varken değişik bir şekilde tüketelim diye düşündüm. Çorba tariflerine baktım ve yoğurt ile yapılan tarifi seçtim. Eşimin annesi, bu çorbayı nohut ve yarma ile yapıyor ama hazırda pişmiş nohut ve yarma olmadığı için tarifteki gibi şehriye kullandım. Tarifi biraz da değiştirdim, her zamanki gibi 🙈 Sizde damak tadınıza göre küçük değişiklikler yapabilirsiniz. Mesela biz çok az tuz kullanıyoruz, tuzlu yiyorsanız daha fazla tuz kullanabilirsiniz. Ispanak gram yazdım ama ince ince doğranmış tepeleme bir yemek tabağı kadardı, gram hesaplayamazsanız bu şekilde ölçebilirsiniz.

Malzemeler
Ispanak (150-200 gram arası)
5 kaşık yoğurt
2 yemek kaşığı un
1 yumurta
1/2 kahve fincanı şehriye
5 bardak su
Tuz
1 tatlı kaşığı tereyağ

Ispanakları iyice yıkayıp ince ince doğrayın. Tencereye suyu boşaltıp kaynatın. Su kaynarken terbiye için yoğurt, un ve yumurtayı iyice çırpın; içinde undan topraklar olmadığına dikkat edin 😉 Ispanakları kaynayan suya atın, 5 dakika pişirin. Yoğurdu dökmeden önce kesilmemesi için tenceredeki sıcak sudan birkaç yoğurda ekleyip karıştırın. Tencereye yoğurdu dökerken hızlıca karıştırın. Normalde tarifte tel şehriye diyordu ama evde arpa şehriye olduğu için ben arpa şehriye kullandım; arpa şehriye çok şişiyor o yüzden biraz daha geç çorbaya ekledim. Çorba kaynamaya yakın şehriyeleri atıp karıştırdım. Kaynadıktan sonra karıştırmayı bırakıp ocağın altını kısıp tereyağ ekleyin. Şehriyeler pişince çorbanız hazır 👍🏻 Afiyet olsun ☺️






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi