Patlamış Mısır



Patlamış mısır tarifi olur mu demeyin :) Annem pek patlamış mısır sevmez, o yüzden çocukluğumda patlamış mısırdan mahrum kalarak büyüdüm ;) daha sonra 8 yıl anneannemin yanında kaldım ve patlamış mısırı sürekli kendisi yaptı. Haliyle Mısır nasıl patlatılır bilmiyordum. Birgün kuzenimle iş başa düştü ve internetten tarifine baktık. O an anladım ki Mısır patlamanın da bir yolu yöntemi var :) o zaman benim gibi bilmeyenler için ben de bulduğum tarifi paylaşıyorum. Bu arada eşim de çok güzel Mısır patlatıyor. Püf noktası da bol bol tencereyi şaklayacaksınız, bu da bizim tarife katkımız ;)

Malzemeler
Bir yemek kaşığı sıvıyağ
Bir çay bardağı patlamak isteyen mısır
Bir çay kaşığının yarısı tuz

İlk önce tencereye yağı dökün ve tencerenin ısınmasını bekleyin. Sonra patlamış mısırları ve tuzu ekleyin. Tencerenin kapağını kapatıp tencereyi sallayın. Mısırlar patladıkça ara ara tencereyi sallamaya devam edin. Tenceredeki ses sesilinceye kadar patlatmaya devam edin, eğer ses gelmiyorsa tüm mısırlarınız patlamış demektir. Afiyet olsun :))

* Yağı az koyarsanız mısırlarınız iyice patlamaz, çok koyarsanız da ıslak gibi olur. O yüzden yağı iyi ayarlamanız gerekir.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi