Kabak Tatlısı

Geçen haftasonu yengem ve kardeşim Akçakoca'ya gittik. Deniz kenarında çay içerken yengem Düzce'nin kabak tatlısının çok lezzetli olduğunu söyledi. Tabi hemen bir kabak tatlısı söyledik. Gerçekten dediği gibi kabak tatlısı çok lezzetli çıktı; normalde tatsız tuzsuz bir tatlı olduğu için tercih etmem ama bu çok farklıydı :) Tarifini sorduk ama malesef sadece Mengenli usta tarafından yapıldığını öğrendik!! Yılmadık başka yerlere de sorduk ve Çerkez Kabağı denen bir kabak cinsi sayesinde bu kadar lezzetli olduğunu öğrendik. Ben de bunu duyar duymaz bir kilo Çerkez Kabağı aldım ve Kabak Tatlısı yaptım :)

Malzemeler
Bir kilo kabak
Yarım kilo (2buçuk bardak) şeker
Kaymak
Ceviz

Kabakları soyup 3-4 cm kalınlığında doğrayın ve geniş bir tencereye dizin. Bir buçuk bardak şekeri üzerine dökün ve kısık ateşte şeker eriyene kadar pişirin. Şekerlerin tamamı eridikten sonra kalan şekerleri dökün ve yarım saat daha pişirin. Ocaktan alın ve bir saat dinlendirin. Bir saat sonra tekrar ocağa alın ve kabakların üzerinde köpükler oluncaya kadar pişirin. Soğuduktan sonra üzerine kaymak ve ceviz parçaları ile süsleyerek servis yapın. Afiyet olsun :)

* Çerkez kabağı mı benim tarifim mi bilmiyorum ama çok lezzetli bir tatlı oldu :)

Yorumlar

  1. Çooook leziiiiz. Ellerine sağlık sayende yemek kitaplarına bakmaya gerek kalmadı. SÜPERSİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİN:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi